EU, mobilise or throw in the towel!

2018-04-14 15:15:00 2018-04-14 16:30:00 Europe/Rome EU, mobilise or throw in the towel! #ijf18 Mentre le forze apertamente euroscettiche sono sempre più vocali, è ora che anche il campo pro-europeo difenda i suoi valori con passione e in prima persona. Non è più l’ora di stare a guardare. A fine maggio 2019, i cittadini dell'UE saranno chiamati a eleggere il nuovo parlamento europeo. Mai, prima d'ora, il progetto di integrazione dell'UE è stato messo così seriamente in discussione. È giunto dunque il tempo, per chi crede nell'Europa, non solo di mobilitarsi e attivarsi ma anche di incoraggiare amici, conoscenti e parenti a farlo, per non mettere a repentaglio il progetto politico che, da oltre settant'anni, ci permette di vivere in un luogo che resta il più attraente al mondo per standard di benessere, pace e prosperità. A cura del Parlamento europeo. Sala delle Colonne, Palazzo Graziani - Perugia

panel discussions | in Italian (without translation)

  • 15:15 - 16:30   saturday 14/04/2018

Sala delle Colonne, Palazzo Graziani

« back to the programme
Alberto Alemanno
Ecole des Hautes Etudes Commerciales Paris
Raffaella De Marte
European Parliament
Eva Giovannini
journalist and author
David Sassoli
vice president European Parliament

While openly Eurosceptic forces are increasingly vocal, it is time for the pro-European camp to defend its values with passion and in the first person. It’s no longer the time to just be spectators.

At the end of May 2019, EU citizens will be called upon to elect the new European Parliament. Never before has the EU integration project been so seriously challenged.

The time has come, for those who believe in Europe, not only to mobilize and take action but also to encourage friends, acquaintances and relatives to do so, in order not to jeopardize the political project that, for over seventy years, has allowed us to live in a place that remains the most attractive in the world for its high standards of well-being, peace and prosperity.

Organised and sponsored by the European Parliament.











Photos

2018 Il Filo di Arianna - contacts - Privacy Policy - © All rights reserved P.I. 02480770540